POLECAMY
Tadashi Suzuki
Czym jest teatr?
Przekład z języka japońskiego Anna Sambierska, wstęp i redakcja naukowa Henryk Lipszyc
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2012
Eugenio Barba
Canoe z papieru. Traktat o Antropologii Teatru
Przełożyli Leszek Kolankiewicz i Dagmara Wiergowska-Janke
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2007
Eugenio Barba
Spalić dom. Rodowód reżysera
Przekład Anna Górka
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Wrocław – Warszawa 2011
Dorota Semenowicz
To nie jest obraz. Romeo Castellucci i Societas Raffaello Sanzio
Korporacja Ha!art, Kraków 2013
Heiner Goebbels
Przeciw Gesamtkunstwerk
Przedmowa: Lukáš Jiřička, przekład: Anna R. Burzyńska, Sławomir Wojciechowski, Joanna Derdowska
Korporacja Ha!art, Kraków 2015
Gazeta Teatralna „Didaskalia”
Numer 135/2016
Gazeta Teatralna „Didaskalia”
Numer 137/2017
Franco Perelli
Gli spettacoli di Odino. La storia di Eugenio Barba e dell’Odin Teatret
Edizioni di pagina, Bari 2005
Jean Duvignaud
Dar z niczego. O antropologii święta
Przekład Łada Jurasz-Dudzik, posłowie do wydania polskiego Leszek Kolankiewicz
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2011
Judith Butler
Zapiski o performatywnej teorii zgromadzeń
Przekład Joanna Bednarek
Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2017
Performatyka. Terytoria
Redakcja Ewa Bal, Dariusz Kosiński
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2017
Między świętem a przesytem. Festiwale teatralne ich miejsce we współczesnym życiu kulturalnym Polski
Redakcja Dariusz Kosiński
Teatr Lalek „Pleciuga”, Szczecin 2016
Kręgi i płomienie. Szkice o teatrze i socjologii
Redakcja Magdalena Hasiuk i Elżbieta Kołdrzak
Wydawnictwo Primum Verbum, Łodź 2017
„Konteksty. Polska Sztuka Ludowa”
Numer 2/2016
Krzysztof Czyżewski
Małe centrum świata. Zapiski praktyka idei
Wydawnictwo „Pogranicze”, Sejny – Krasnogruda 2017
Magdalena Hasiuk
Teatr Słońca. Od rewolucji na kozłach do odysei uchodźców
Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2016
Leszek Kolankiewicz
Samba z bogami. Opowieść antropologiczna
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2016
Catharine Christof
Rethinking Religion in the Theatre of Grotowski
Routledge Taylor & Francis Group, London – New York 2017
- STRONA GŁÓWNA
- PERFORMER
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- PERFORMER 28/2024
- ENCYKLOPEDIA
- MEDIATEKA
- NARZĘDZIOWNIA
ISSN 2544-0896
Numery
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- PERFORMER 28/2024
- Dariusz Kosiński Teatr świętem, święto teatrem
OPOWIEŚCI ŹRÓDEŁ
- Tadashi Suzuki, Theodoros Terzopoulos Widz, którego nie umiemy zafascynować, traci zainteresowanie
SPOJRZENIA
- Tadashi Suzuki, Henryk Lipszyc Zadania teatru w dobie globalizacji
- Walerij Fokin, Piotr Rudzki Odpowiedzialność twórcy
- Romeo Castellucci, Dorota Semenowicz Świadomość fikcji
- Jarosław Fret, Octavian Saiu Teatr jako medium pamięci
- Heiner Goebbels Wszystko, co widz widzi i słyszy, myśli i czuje, jest niczym innym jak prawdą
- Pippo Delbono, Katarzyna Woźniak Prawdziwa sztuka możliwa będzie wtedy, gdy pokochamy piękno prawdy
- Krystian Lupa, Witold Mrozek Niepodległość teatru
PRZEWALCZYĆ MYŚLĄ
- Małgorzata Leyko Teatr Maxa Reinhardta i niemiecka kultura święta
- Katarzyna Woźniak Biennale Teatru w Wenecji w kontekście polityki kulturalnej Włoch do roku 1973
- Adriana Świątek Ku antropologii doświadczenia... Szkic o praktykowaniu etnografii z perspektywy antropologii widowisk (na podstawie własnych doświadczeń terenowych z okresu 2011–2016)
- Karina Janik Spotkania z Ewą Benesz. Cenci 2010–2012
- Łucja Iwanczewska Pakowanie, „płyta” i pchanie sześcianu – strategie wzajemności
- Justyna Teodorczyk Przystanek Woodstock – festiwal o tysiącu scen. Studium przypadku
- Jakub Papuczys Jak „węgorz” demaskuje ideę sportowego święta
REAKCJE
- Uljana Roj Świat miejscem prawdy!
- Oleh Stefan Jak żyć, albo notatki z Olimpiady Teatralnej we Wrocławiu
- Agata Iżykowska Zwrot w stronę lepszej przyszłości
- Wanda Świątkowska Festiwalomania, festiwaloza czy święto teatru?
- Renata Niziołek Teatr i historia
- Dariusz Kosiński Pontifex