2021-07-05
2021-07-05
PERFORMER 21/2021 (proj. Barbara Kaczmarek)
Dariusz Kosiński

W pracy

Ogłaszając zaproszenie do nadsyłania propozycji tekstów do 21 numeru „Performera”, w jego centrum umieściliśmy laboratoria teatralne. Proponowaliśmy konfrontację historycznej już praktyki Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego ze współczesnymi reinterpretacjami laboratorium naukowego tworzonymi przez socjologię, teorię nauk czy performatykę. Wydawało nam się to zagadnieniem ważnym i wartym podjęcia.

Mario Biagini

Uaktualnienie

Mario Biagini

W Workcenter – Open Program

Jerzy Grotowski przyjechał do Włoch z Kalifornii w 1986 roku z trzema asystentami, wśród których był Thomas Richards, dzisiejszy dyrektor Workcenter i lider Focused Research Team in Art as Vehicle. W sierpniu 1986 roku wziąłem udział w pierwszym przesłuchaniu zorganizowanym przez Workcenter. Zaproszono mnie na trzy tygodnie, potem na kolejne trzy. Później nikt mi nic więcej nie powiedział – zostałem.

DZIAŁO SIĘ W INSTYTUCIE 2020

Aniela Gabryel, Dariusz Kosiński

Przekazać energię

InSzPer

Instytut Sztuk Performatywnych (InSzPer): Instytucja trollingowa

Edwin Bendyk

Spiskowanie jako sposób życia

Magdalena Skrzypczak

Kantorowska praktyka pisania jako laboratorium

W podejmowanych współcześnie strategiach literackich (szerzej: literacko-artystycznych), w dobie dynamicznej współczesności, stopniowo zaciera się podział na gatunki. Na przestrzeni dekad polisemantyczny wymiar tekstu kultury znosił granice między literaturą i egzystencją, które – w ramach jednego projektu egzystencjalnego – zyskały status zdarzenia.