POLECAMY
Juliusz Osterwa
Przez teatr – poza teatr
wybór i opracowanie Ireneusz Guszpit i Dariusz Kosiński
Towarzystwo Naukowe Societas Vistulana, Kraków 2004
Konteksty. Polska Sztuka Ludowa
2008 rok LXII nr 1 (280)
Większą część numeru wypełniają teksty wygłoszone w czasie konferencji naukowej „Dwa teatry – dwa światy”, która odbyła się w dniach 10–12 maja 2008 na Uniwersytecie Jagiellońskim. Tytułowe dwa teatry to Teatr Reduta oraz Gardzienice Włodzimierza Staniewskiego.
Matylda Sapieżyna
My i nasze Siedliska
Wydawnictwo Literackie, Kraków 2011, wyd. III
My i nasze Siedliska to książka niezwykła, złożona ze wspomnień, zapisów dziennikowych i listów rodzinnych Matyldy z Windisch-Graetzów Sapieżyny – zarazem oryginalny portret nieprzeciętnej arystokratki i fascynujący dokument minionej epoki.
Słowo i gest
redakcja ks. Helmut Jan Sobeczko i Zbigniew Władysław Solski
Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2009
Tom pokonferencyjny współorganizowanej przez Uniwersytet Opolski oraz Instytut im. Jerzego Grotowskiego sesji „Słowo i gest”, która odbyła się w Opolu w dniach 22–23 października 2008. W tomie między innymi tekst Dariusz Kosińskiego: Dal – odnowa mowy według Juliusza Osterwy.
Etos życia – etos sztuki. Wokół legendy o św. Genezjuszu – aktorze
pod redakcją Małgorzaty Leyko i Ireny Jajte-Lewkowicz
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005
Etos życia – etos sztuki. Wokół legendy o św. Genezjuszu – aktorze. Część II
pod redakcją Małgorzaty Leyko i Katarzyny Wielechowskiej
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010
Wykłady o teatrze/Лекції про театр
wstęp Dariusz Kosiński, redakcja naukowa Wanda Świątkowska, Hanna Wesełowska
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Centrum im. Łesia Kurbasa, Kijów-Wrocław 2010
Publikacja jest efektem współpracy Centrum Łesia Kurbasa w Kijowie i Instytutu im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu. W ramach projektu _PolskaKulturaUkraina_, zrealizowanego w 2010 roku, w Kijowie odbył się cykl wykładów na temat współczesnego teatru polskiego (wrzesień-październik), natomiast we Wrocławiu została zorganizowana jednodniowa sesja dotycząca teatru ukraińskiego (29 listopada).
Eugenio Barba
Spalić dom. Rodowód reżysera
Przekład Anna Górka
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Wrocław – Warszawa 2011
Jacques Lecoq
Ciało poetyckie. Nauczanie twórczości teatralnej
przełożyła Magdalena Hasiuk-Świerzbińska, konsultacja Katarzyna Regulska
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2011
Serge Ouaknine
„Książę Niezłomny”. Studium i rekonstrukcja spektaklu Jerzego Grotowskiego i Teatru Laboratorium
przełożył Juliusz Tyszka
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2011
Gdy przyjechałem do wrocławskiego Teatru Laboratorium w styczniu 1966 roku, Książę Niezłomny był dopiero co ukończony. Spektakl wyraźnie ewoluował, aż do swej ostatecznej formy. Przez długi czas jego wewnętrzna budowa i technika pozostawały mi obce. Po roku praktycznego stażu i obserwacji Grotowski poprosił mnie o odtworzenie scenariusza.
Jacek Popiel
Teatr Danuty Michałowskiej. Od Króla-Ducha do Tryptyku rzymskiego
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011
Rena Mirecka. Teatr człowieczy. Maciej Stawiński: 30 fotografii z lat 1980–2010
Projekt graficzny Małgorzata Laszczak
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2011
Nowe historie 1. Ustanawianie historii
pod redakcją Agaty Adamieckiej-Sitek, Doroty Buchwald i Dariusza Kosińskiego
Wydawnictwo: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Warszawa 2010
Juliusz Osterwa
Antygona, Hamlet, Tobiasz dla Teatru Społecznego
wstęp, opracowanie i redakcja Ireneusz Guszpit i Dariusz Kosiński
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007
Juliusz Osterwa
Raptularz kijowski
wstęp i opracowanie Ireneusz Guszpit
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2011
- STRONA GŁÓWNA
- PERFORMER
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- PERFORMER 28/2024
- ENCYKLOPEDIA
- MEDIATEKA
- NARZĘDZIOWNIA
ISSN 2544-0896
Numery
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- PERFORMER 28/2024
- Wanda Świątkowska Zdobywanie Reduty
PRZEWALCZYĆ MYŚLĄ
- Dorota Jarząbek-Wasyl „Teatr musi pomieścić wszystko”? Przestrzeń teatru w myśli Juliusza Osterwy
- Adam Karol Drozdowski Ślad awangardy zapomnianej. Balwierz zakochany Zygmunta Kaweckiego w teatrze Reduta
- Ewa Dulna-Rak Elementy socjolektu aktorskiego w języku Juliusza Osterwy
- Wanda Świątkowska Wschodnie peregrynacje i praktyki Juliusza Osterwy
- Ewa Benesz Kiedy patrzę w gwiaździste niebo… Z Ewą Benesz rozmawia Karina Janik
- Katarzyna Flader Juliusza Osterwy teologia teatru. Szkic
- Joanna Pawelczyk Zaangażowanie społeczne Reduty wpisane w poszukiwania integralności Mieczysława Limanowskiego
- Patryk Kencki Gra o Tobiaszu
- Nina Karniej Osterwa – Hermes (rekonesans)
OPOWIEŚCI ŹRÓDEŁ
- Maria Osterwa-Czekaj Córka społecznika
- Ireneusz Guszpit MO – czyli kto?
- Ks. Konstanty Michalski Juliusz Osterwa. Przemówienie nad grobem
- Matylda z Windisch-Graetzów Sapieżyna Indywidualność Juliusza Osterwy w życiu codziennym i stosunkach z nami
- Juliusz Osterwa Zeszyt samarski
REAKCJE
- Dariusz Kosiński Żywosłowie