Reduta jako mistyczne zwierciadło świata
Lucyna Muszyńska

Reduta jako mistyczne zwierciadło świata

Wydawnictwo: Adam Marszałek
Toruń: 2009

[...] Autorka po raz pierwszy w literaturze przedmiotu daje tak obszerną, kompetentną i samodzielną charakterystykę tych tendencji, które umykały uwadze dawniejszych badaczy Reduty, a pełniej zaistniały w refleksji teatrologicznej wraz z badaniami prof. Zbigniewa Osińskiego. Lucyna Muszyńska kontynuuje zaproponowany przez uczonego ważny kierunek postrzegania teatru Osterwy i Limanowskiego poza wąskim kręgiem nurtu realizmu psychologicznego.

Fragment recenzji prof. dr hab. Marii Kalinowskiej

POLECONE EKSPRESEM

Przez teatr – poza teatr
Książe. Hamlet Juliusza Osterwy
Reduta jako mistyczne zwierciadło świata
Konteksty. Polska Sztuka Ludowa
Pamięć Reduty. Osterwa, Limanowski, Grotowski
My i nasze Siedliska
Słowo i gest
Etos życia – etos sztuki. Wokół legendy o św. Genezjuszu – aktorze
Etos życia – etos sztuki. Wokół legendy o św. Genezjuszu – aktorze. Część II
Wykłady o teatrze/Лекції про театр
Spalić dom. Rodowód reżysera
Ciało poetyckie. Nauczanie twórczości teatralnej
„Książę Niezłomny”. Studium i rekonstrukcja spektaklu Jerzego Grotowskiego i Tea
Teatr Danuty Michałowskiej. Od Króla-Ducha do Tryptyku rzymskiego
Rena Mirecka. Teatr człowieczy. Maciej Stawiński: 30 fotografii z lat 1980–201
Nowe historie 1. Ustanawianie historii
Antygona, Hamlet, Tobiasz dla Teatru Społecznego
Raptularz kijowski