POLECAMY
Jerzy Grotowski
Teksty zebrane
Redakcja Mario Biagini, Dariusz Kosiński, Carla Pollastrelli, Thomas Richards, Agata Adamiecka Sitek, Igor Stokfiszewski
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Wrocław – Warszawa 2012
Otwarty Uniwersytet Poszukiwań
16–20 WRZEŚNIA 2013
Praktyki Teatralne Wsiewołoda Meyerholda
Konferencja międzynarodowa 3-5 października 2013, Wrocław, Instytut im. Jerzego Grotowskiego
Biomechanika teatralna Meyerholda
WARSZTATY 28 września – 3 października 2013
Meyerhold – konstruowanie człowieka
INSTALACJA MULTIMEDIANA 25 września – 14 października 2013
Teemu Paavolainen
Theatre/Ecology/Cognition. Theorizing Perrformer-Object. Interaction in Grotowski, Kantor, and Meyerhold
Palgrave Macmillan, New York 2012
Zobacz również:
Teemu Paavolainen: Przypadek polski – Teatr(y) ubogi(e) i ekologia kulturowa
Marta Bryś: Pułapka
Magda Romanska
The post-taumatic theatre of Grotowski and Kantor. History and Holocaust in „Akropolis” and „Dead Class”
with a Foreword by Kathleen Cioffi
Anthem Press, London – New Jork – Delhi 2012
Virginie Magnat
Grotowski, Woman and Contemporary Performance. Meetings with Remarkable Women
Routledge, London and New York 2013
Series: Routledge Advances in Theatre & Performance Studies
Zła pamięć. Przeciw-historia w polskim teatrze i dramacie
Pod redakcją Moniki Kwaśniewskiej i Grzegorza Niziołka
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2012
Bogna Paprocka-Podlasiak
„Faust" J.W. Goethego na scenach polskich. Grotowski – Szajna – Jarocki
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2012
L’anthropologie théâtrale selon Jerzy Grotowski
Sous la direction de Jarosław Fret et Michel Masłowski
Édition de l’Amandier, 2013
Jerzy Grotowski. Miradas desde Latinoamérica
Domingo Adame, coordinator. Antonio Prieto Stambaugh, editor.
Univerisdad Veracruzana, México 2011
Zbigniew Cynkutis
Aktor. Animator twórczych procesów
Wydział Aktorski PWSFTviT, Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej
Łódź 2012
Tomasz Cyz
Pasja 20, 21. Powroty Chrystusa
Zeszyty Literackie, Warszawa 2013
Niewątpliwie każda pasja XX i XXI wieku jest dyskusją, próbującą mocować się z tematem jak Jakub z Bogiem. Jest szczeliną i raną. Jedne – szczególnie te muzyczne – zabliźniają się szybciej i może dlatego powrót do nich nie wywołuje takiego lęku czy trwogi, inne pozostawiają ślad na dłużej. Na zawsze
Serge Ouaknine
„Książę Niezłomny”. Studium i rekonstrukcja spektaklu Jerzego Grotowskiego i Teatru Laboratorium
przełożył Juliusz Tyszka
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2011
Gdy przyjechałem do wrocławskiego Teatru Laboratorium w styczniu 1966 roku, Książę Niezłomny był dopiero co ukończony. Spektakl wyraźnie ewoluował, aż do swej ostatecznej formy. Przez długi czas jego wewnętrzna budowa i technika pozostawały mi obce. Po roku praktycznego stażu i obserwacji Grotowski poprosił mnie o odtworzenie scenariusza.
Eugenio Barba
Spalić dom. Rodowód reżysera
Przekład Anna Górka
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Wrocław – Warszawa 2011
Erika Fischer-Lichte
Teatr i teatrologia. Podstawowe pytania
przełożyli Mateusz Borowski i Małgorzata Sugiera
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2012
W labiryncie. Theodoros Terzopoulos spotyka Heinera Müllera
pod redakcją Franka Raddatza
przełożyli Mateusz Mateusz Borowski i Małgorza Sugiera
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2012
Zygmunt Molik’s Voice and Body Work: The Legacy of Jerzy Grotowski
Giuliano Campo with Zygmunt Molik
Routledge, London and New York 2010
Ludwik Flaszen
Grotowski & Company
translated by Andrzej Wojtasik with Paul Allain, edited with the assistance of Monika Blige and with a tribute by Eugenio Barba and an introduction by Paul Allain
Icarus Publishing Enterprise, Holstebro – Malta – Wrocław 2010
- STRONA GŁÓWNA
- PERFORMER
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- ENCYKLOPEDIA
- MEDIATEKA
- NARZĘDZIOWNIA
ISSN 2544-0896
Numery
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- Dariusz Kosiński Spojrzenia z oddali
- Agata Adamiecka-Sitek, Dariusz Kosiński, Igor Stokfiszewski „Teksty zebrane” Jerzego Grotowskiego – zapis spotkania przedstawiającego tom
OPOWIEŚCI ŹRÓDEŁ
- Adela Karsznia Recepcja zagraniczna Teatru Laboratorium w latach 1965–1970. Część 1
- Celina Sodré Obecność i dziedzictwo Grotowskiego na brazylijskiej scenie
- Yan Michalski Grotowski – mnich poszukiwań teatralnych
- Marcin Jacek Kozłowski Jerzego Grotowskiego meksykańskie doświadczenia i kontynuacje
- Małgorzata Szyszka Dziedzictwo Jerzego Grotowskiego w Meksyku [wideo]
- Katarzyna Woźniak Śladami Trzeciego Teatru
- Anna Trzewiczek Wprowadzenie do rozmowy Yvonne Rainer z Ann Halprin
- Ann Halprin, Yvonne Rainer Ann Halprin w rozmowie z Yvonne Rainer
PRZEWALCZYĆ MYŚLĄ
- Teemu Paavolainen Przypadek polski – Teatr(y) ubogi(e) i ekologia kulturowa
- Annamaria Cascetta „Apocalypsis cum figuris”. Radykalne wyzwanie Ciemnego i jego wygnanie ze współczesnego świata w Teatrze Laboratorium Jerzego Grotowskiego
- Agnieszka Masternak Troja – Wawel – Auschwitz. Stosunek scenariusza Jerzego Grotowskiego do „Akropolis” Stanisława Wyspiańskiego na przykładzie aktu trojańskiego
- Dariusz Kosiński „Kordian” – profanacje
- Marek Troszyński Anty-Faust polskich romantyków. Juliusza Słowackiego rewizja faustowskiego mitu
REAKCJE
- Ewelina Godlewska-Byliniak The Post-Traumatic Theatre of Grotowski and Kantor. History and Holocaust in „Akropolis” and „Dead Class” Magdy Romanskiej
- Marta Bryś Pułapka