POLECAMY
ODIN FESTIVAL
2–7 września 2014
Instytut Grotowskiego, Wrocław
Z okazji 50-lecia Odin Teatret Instytut Grotowskiego organizuje Odin Festival – sześciodniowe spotkanie z zespołem Odin Teatret, na które złożą się: treningi, pokazy pracy, barter, a także spotkania z Eugeniem Barbą i prezentacje wybranych spektakli Odin Teatret.
Eugenio Barba
Spalić dom. Rodowód reżysera
Przekład Anna Górka
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Wrocław – Warszawa 2011
Eugenio Barba
Canoe z papieru. Traktat o Antropologii Teatru
Przełożyli Leszek Kolankiewicz i Dagmara Wiergowska-Janke
Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2007
Eugenio Barba, Nicola Savarese
Sekretna sztuka aktora. Słownik Antropologii Teatru
Przełożyli Jarosław Fret, Grzegorz Godlewski, Anna Górka, Grzegorz Janikowski, Agnieszka Jelewska-Michaś, Iwona Kurz, Marta Steiner, Grzegorz Ziółkowski
Redakcja wydania polskiego: Leszek Kolankiewicz
Ośrodek Badań Twórczości Jerzego Grotowskiego i Poszukiwań Teatralno-Kulturowych, Wrocław 2005
Książka ta jest owocem przedsięwzięcia badawczego, ISTA (International School of Theatre Anthropology, Międzynarodowej Szkoły Antropologii Teatru), w latach 1980–2004.
Lluís Masgrau
Technika i kreatywność. Rozmowy z aktorami Odin Teatret
Ośrodek Badań Twórczości Jerzego Grotowskiego i Poszukiwań Teatralno-Kulturowych, Wrocław 2005
Książka dostępna jest w formacie PDF w Mediatece wortalu grotowski.net. Pobierz książkę w formacie PDF
Eugenio Barba
Ziemia popiołu i diamentów. Moje terminowanie w Polsce oraz 26 listów Jerzego Grotowskiego do Eugenia Barby
Przełożyła z języka włoskiego Monika Gurgul
Ośrodek Badań Twórczości Jerzego Grotowskiego i Poszukiwań Teatralno-Kulturowych, Wrocław 2001
„Konteksty. Polska Sztuka Ludowa” 2005, nr 2
Numer w dużej części poświęcony XIV Sesji Międzynarodowej Szkoły Antropologii ISTA, która pod hasłem „Improwizacja: pamięć, powtórzenie, nieciągłość” odbyła się we Wrocławiu i Krzyżowej w dniach 1–15 kwietnia 2005.
W tej części numeru opublikowano następujące artykuły:
Maciej Rożalski: Utopia, której udało się zaistnieć
Eugenio Barba: Jak doszło do powstania ISTA
Julia Varley: ISTA. Opowieść o przemianie. Otwarty list do uczestników i prowadzących
XIV sesja ISTA Wrocław 2005
Eugenio Barba
Teatr. Samotność, rzemiosło, bunt
Podał do druku: Lluís Masgrau. Przełożyli Grzegorz Godlewski, Iwona Kurz, Małgorzata Litwinowicz-Droździel
Instytut Kultury Polskiej UW, Warszawa 2003
Julia Varley
Notes from an Odin Actress. Stones of Water
Routledge, London and New York, 2011
As an actress I sit, speak, run, sweat and, simultaneously, I represent someone who sits, speaks, runs and sweats. As an actress, I am both myself and the character I am playing. I exist in the concreteness of the performance and, at the same time, I need to be alive in the minds and senses of the spectators. How can I speak of this double reality?’ (Julia Varley)
Odin Teatret 2000
Edited by John Andreasen and Annelis Kuhlmann
Acta Jutlandica LXXVI: 1, Aarhus University Press, Ǻrhus 2000
W numerze 8 „Performera” publikujemy przekład publikowanego w tej książce tekstu Iben Nagel Rasmusen Fragmenty pamiętnika aktorki
- STRONA GŁÓWNA
- PERFORMER
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- ENCYKLOPEDIA
- MEDIATEKA
- NARZĘDZIOWNIA
ISSN 2544-0896
Numery
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- Dariusz Kosiński Przypływ. Teatr Odyna – teatr Europy.
OPOWIEŚCI ŹRÓDEŁ
- Eugenio Barba Technika gry aktorskiej jako samopenetracja i odrzucenie naturalizmu
- Improwizowane pokazy praktyczne aktorów Odin Teatret w ramach XIV sesji Międzynarodowej Szkoły Antropologii Teatru ISTA [wideo]
- Torgeir Wethal Obrazy, które są mną
- Roberta Carreri Ślady na śniegu
- Julia Varley Dramaturgia aktorki
- Iben Nagel Rasmussen Fragmenty pamiętnika aktorki
- Julia Varley Wiatr z zachodu. Powieść postaci
- Improwizowany pokaz praktyczny Augusto Omolú w ramach XIV sesji Międzynarodowej Szkoły Antropologii Teatru ISTA [wideo]
PRZEWALCZYĆ MYŚLĄ
- Ian Watson Aktor Odin Teatret: Wcielona technologia, pamięć i cielesne archiwum
- Ian Watson Eugenio Barba i Odin Teatret. Etos zbiorowy
- Lluís Masgrau Logika pragmatyczna jako podstawa metody nauczania Iben Nagel Rasmussen
- Adela Karsznia Zagraniczna recepcja Teatru Laboratorium w okresie teatralnym. Komentarz