Praca aktora nad sobą
Wydanie II, dwutomowe
Przełożył Jerzy Czech
Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. Ludwika Solskiego w Krakowie
Kraków 2014
Aktorstwo, zjawisko pełne paradoksów, opisywane i badane od początków swego istnienia, wymyka się skutecznie próbom racjonalizacji, systematyzacji, udostępniając badaczom jakąś część swojej istoty, jakiś kontekst zaledwie. Jestem wielbicielem dzieła Michaiła A. Czechowa. Jego książka O technice aktora nie ma sobie równych. Nie można jednak zapominać, że praca ta bez badań Stanisławskiego jest jak dom bez fundamentów. Dobrze, że owe podwaliny krakowska Szkoła Teatralna dziś przypomina. Język starzeje się jak człowiek. Następne pokolenia często właśnie przez język zniechęcają się do lektury tekstu. Mam nadzieję, że obietnica tłumacza (pana Jerzego Czecha): „[...] sens ten sam, opakowanie – jak najprostsze”, stanie się faktem i przywróci, wraz z dziełem Stanisławskiego, potrzebę odkrywania i badania fenomenu aktorstwa. (Jan Peszek)
- STRONA GŁÓWNA
- PERFORMER
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- PERFORMER 28/2024
- ENCYKLOPEDIA
- MEDIATEKA
- NARZĘDZIOWNIA