Pisma. Tom 2. Teatr śmierci, teksty z lat 1977–1984
wybór i opracowanie Krzysztof Pleśniarowicz
Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora „Cricoteka”, Wrocław – Kraków 2004–2005
Trzytomowe wydanie Pism Tadeusza Kantora zbiera wszystkie teksty opublikowane przez autora: od recenzji i artykułów ukazujących się w prasie w pierwszych powojennych latach, poprzez partytury spektakli i towarzyszące im eseje teoretyczne publikowane głównie za granicą, aż po swoisty testament i przekaz dla przyszłych pokoleń, jakim są teksty dotyczące organizacji i funkcjonowania Cricoteki. Wiele utworów publikowanych jest tutaj po raz pierwszy w języku polskim, a i wśród zagranicznych publikacji nie ma dotąd żadnej tak obszernej i reprezentatywnej. Są tu wypowiedzi dotyczące wszystkich dziedzin twórczości uprawianych przez autora: teatru, malarstwa, happeningów… Uzupełnieniem całości będzie esej autorstwa Krzysztofa Pleśniarowicza, syntetyczne omówienie przede wszystkim teatru Kantora, analiza najważniejszych jego sensów i znaczeń.
W tomie drugim, poświęconym Teatrowi Śmierci, znalazły się przede wszystkim dwie obszerne partytury spektakli: Umarła klasa (jest to pierwodruk w języku polskim, dokonany na podstawie autorskiego maszynopisu zachowanego przez tłumacza partytury na język włoski, Luigiego Marinellego) i Wielopole, Wielopole.
- STRONA GŁÓWNA
- PERFORMER
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- ENCYKLOPEDIA
- MEDIATEKA
- NARZĘDZIOWNIA