Karina Janik
absolwentka Wiedzy o Teatrze Uniwersytetu Jagiellońskiego ze specjalnością teatrologiczną (praca magisterska: Rena Mirecka. Od teatru do parateatru) i dramatologiczną (praca magisterska: „Pan Tadeusz” w życiu i twórczości Ewy Benesz), autorka rozprawy doktorskiej Drogi parateatru – Jerzy Grotowski, Rena Mirecka, Ewa Benesz, obronionej na Wydziale Polonistyki UJ. Adiunkt w oddziale Muzeum Teatralnego w Muzeum Krakowa. Kuratorka wystaw: Krzysztof Litwin. Portret artysty i Teatr w Nowej Hucie.
ARTYKUŁY
- Spotkania z niezwykłymi kobietami
- Parateatr Reny Mireckiej – próba charakterystyki
- Spotkania z Ewą Benesz. Cenci 2010–2012
- „Ja pana widzę po stronie spontanicznej”
- Z końmi swobodnie gawędzić
- Moralne wartości w pracy zespołowej w wybranych tekstach Grotowskiego z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych a ich realizacje w jego pracy parateatralnej
- STRONA GŁÓWNA
- PERFORMER
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- PERFORMER 28/2024
- ENCYKLOPEDIA
- MEDIATEKA
- NARZĘDZIOWNIA