Julia Varley

urodziła się w 1954 roku w Londynie. Oprócz aktorstwa zajmuje się reżyserią, nauczaniem, pisaniem oraz organizacją. Mając trzy lata, przeniosła się wraz z rodzicami do Mediolanu, gdzie uczęszczała do szkół, ukończyła filozofię. Zanim w 1976 roku dołączyła do zespołu Odin Teatret współpracowała z mediolańskimi grupami: Teatro del Drago, Centro Sociale Santa Marta oraz Circolo La Comune, na życie zarabiając jako asystentka producenta filmowego. Jako aktorka Odin Teatret uczy w szkołach i uniwersytetach. Swoje aktorskie doświadczenie zebrała czterech pokazach pracy: Echo ciszy, Martwy brat, Tekst, działania, relacja oraz Latający dywan. Od 1990 roku uczestniczy w pracach kierowanych przez Eugenia Barbę Międzynarodowej Szkoły Antropologii Teatru (ISTA) oraz Uniwersytetu Eurazjatyckiego. Jest zaangażowana w „The Magdalena Project” od momentu jego powołania w 1986 roku. Pełni funkcję dyrektora artystycznego Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Transit” oraz redaktora „The Open Page”, pisma poświęconego działalności kobiet w teatrze. W ramach „The Magdalena Project” wspiera prace projektu „Women with Big Eyes”, który jest realizowany w Danii i na Kubie. Wyreżyserowała spektakle swoich studentów, m.in. z Pumpenhaus Theater z Niemiec (Auf den Spuren des Yeti i Blau), Any Woolf z Argentyny (Seeds of Memory i White is the Night), Lorenza Gleijeses i Manola Muoio (Il figlio di Gertrude i L’esausto o il profondo azzurro) oraz Gabrielli Sacco (The Taste of Oranges) z Włoch, a także przedstawienie dla dzieci, przygotowane z Hisako Miurą z Japonii (Fox Wedding). Pracowała jako asystent reżysera przy następujących filmach Odin Teatret: Anabasis oraz On the Two Banks of the River. Jest autorką dwóch książek: Wind in the West: A novel by a theatre character i Notes of an Odin Actress: Stones of Water. Jej artykuły i eseje publikowane były w czasopismach: „Mime Journal”, „New Theatre Quarterly”, „Teatro e Storia”, „Conjunto, „Lapis, „The Open Page”, „Performance Research”, „Teatro XXI” i „Máscara”.