Florinda Cambria
(ur. w 1972 w Varese) wykłada antropologię filozoficzną na Uniwersytecie w Varese. Koordynuje międzydyscyplinarny ośrodek kształcenia Mechrí. Laboratorio di filosofia e cultura w Mediolanie. Jej poszukiwania filozoficzne przeplatają się z żywym zainteresowaniem historią i praktykami teatralnymi, ze szczególnym uwzględnieniem tematów cielesności, reprezentacji i „teatru metafizycznego” Antonina Artauda. Związek między działaniem reprezentacyjnym, praktyką i prawdą znajduje się również w centrum jej badań poświęconych Jeanowi Paulowi Sartre’owi. Najważniejsze publikacje: Corpi all’opera. Teatro e scrittura in Antonin Artaud (2001); Far danzare l’anatomia. Itinerari del corpo simbolico in Antonin Artaud (2007); La materia della storia. Prassi e conoscenza in Jean-Paul Sartre (2009; przekład francuski: 2013 ); La sapienza del teatro, il canto del mondo (2014).
- STRONA GŁÓWNA
- PERFORMER
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- PERFORMER 28/2024
- ENCYKLOPEDIA
- MEDIATEKA
- NARZĘDZIOWNIA