Eryk Makohon
pedagog, choreograf, twórca i lider Krakowskiego Teatru Tańca, wykładowca i prodziekan Wydziału Teatru Tańca Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Doktor w dyscyplinie sztuk teatralnych i filmowych. Twórca kilkudziesięciu spektakli oraz współtwórca wielu projektów edukacyjnych i artystycznych w Polsce i Europie. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2017 roku w dziedzinie tańca.
Jako tancerz pracował m.in. w Teatrze Tańca DF, Śląskim Teatrze Tańca Jacka Łumińskiego oraz stworzonym przez siebie Krakowskim Teatrze Tańca. Występował na scenach w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Jako choreograf Krakowskiego Teatru Tańca konsekwentnie buduje charakterystyczną estetykę, której fundamenty tworzą architektura ciała, plastyka obrazu i poziom preekspresywny tancerzy. Jako pedagog i choreograf od kilkunastu lat współpracuje też z krakowskim Teatrem KTO, jest twórcą ruchu w spektaklach z kilkunastu ostatnich sezonów, pokazywanych i nagradzanych na wielu festiwalach teatralnych na całym świecie. Współpracował m.in. z Idanem Cohenem, Sjaronem Minailo, Anną Konjetzky i Ayrin Ersöz oraz z takimi instytucjami jak Academy of Performing Arts w Pradze i Central Europe Dance Theatre w Budapeszcie. Razem z Pawłem Łyskawą jest twórcą i kuratorem programu „Rollercoaster. Kolekcjonerzy wrażeń”, cyklu pokazów spektakli tanecznych, który od października 2018 realizowany jest w Ośrodku Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka w Krakowie.
Laureat Konkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego The Best OFF 2018 i finalista The Best OFF 2019. Dwukrotnie wyróżniony Nagrodą Teatralną im. Stanisława Wyspiańskiego. Był wielokrotnie nagradzany podczas Tyskich Spotkań Teatralnych.
Twórca koncepcji, założyciel i pierwszy kierownik Krakowskiego Centrum Choreograficznego, które obecnie działa w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie.
Współzałożyciel i pedagog Studia Adeptów, działającego przy Krakowskim Teatrze Tańca i kształcącego młodych tancerzy/performerów zarówno pod kątem techniki tanecznej, aktorstwa fizycznego, jak i technik wyrazu scenicznego.
- STRONA GŁÓWNA
- PERFORMER
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- PERFORMER 28/2024
- ENCYKLOPEDIA
- MEDIATEKA
- NARZĘDZIOWNIA