Katarzyna Woźniak-Shukur
tłumaczka, redaktorka, wydawca; adiunkt w Instytucie Filologii Romańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego; w latach 2013–2022 sekretarz Stowarzyszenia Italianistów Polskich; współzałożycielka wydawnictwa żywosłowie. Jej zainteresowania badawcze obejmują przede wszystkim zjawiska na pograniczu teatru i performansu w XX w. ze szczególnym uwzględnieniem polsko-włoskich kontaktów artystycznych i twórczości Jerzego Grotowskiego.
ARTYKUŁY
- Z ziemi polskiej do włoskiej
- Gdy wesele było w Kanie, czyli kim jest nauczyciel Performera
- BIBLIOGRAFIA WŁOSKA
- Z perspektywy Apeninu. Historia
- Śladami Trzeciego Teatru
- Refrakcje zebrane Jerzego Grotowskiego
- Biennale Teatru w Wenecji w kontekście polityki kulturalnej Włoch do roku 1973
- Prawdziwa sztuka możliwa będzie wtedy, gdy pokochamy piękno prawdy
- Przełamując tabu. Wokół apulijskiego tarantyzmu
- O stosunku Kościoła do działalności Jerzego Grotowskiego w latach siedemdziesiątych na marginesie „Apocalypsis cum figuris”. Rekonesans
- Spóźnieni goście. „Apocalypsis cum figuris” we włoskich recenzjach z lat 1975–1979
- Iść się powłóczyć
- Kultura to przedsiębiorczość
- Czucie i wiara, szkiełko i oko
- Myślenie instytucją
- Przez ciało – poza ciało
- Paruzja. Z notatek myślnych obserwatorki
- Stare Szczury i młode Myszy
- Faktura przestrzeni, maszyneria emocji
- Ja- Ja. Kilka słów po pokazie „Radical Move” Anieli Astrid Gabryel
- STRONA GŁÓWNA
- PERFORMER
- PERFORMER 1/2011
- PERFORMER 2/2011
- PERFORMER 3/2011
- PERFORMER 4/2012
- PERFORMER 5/2012
- PERFORMER 6/2013
- PERFORMER 7/2013
- PERFORMER 8/2014
- PERFORMER 9/2014
- PERFORMER 10/2015
- PERFORMER 11–12/2016
- PERFORMER 13/2017
- PERFORMER 14/2017
- PERFORMER 15/2018
- PERFORMER 16/2018
- PERFORMER 17/2019
- PERFORMER 18/2019
- PERFORMER 19/2020
- PERFORMER 20/2020
- PERFORMER 21/2021
- PERFORMER 22/2021
- PERFORMER 23/2022
- PERFORMER 24/2022
- PERFORMER 25/2023
- PERFORMER 26/2023
- PERFORMER 27/2024
- ENCYKLOPEDIA
- MEDIATEKA
- NARZĘDZIOWNIA